Upphittat


Idag hittade jag en kvinnas plånbok och väska! Hon hette Westerberg och var född 1970 och studerade vid universitet.

Jag gick med det till polisen!

Jag har hittat sådant förut så jag har inga illusioner om hittelön   : )


Så här har det sett ut

hittade plånbok

Killen blev glad men hade inga pengar.

hittade plånbok

Killen blev glad men hade inga pengar.


Den största hittelönen jag fått

1994 så hittade jag en jacka med Plånbok med 7000 kr och Guldkort American Express. Nycklar till båt och Golfstuga samt värdehandlingar till T- bonds (kommer inte ihåg 20 000). På den tiden så trodde jag att jag skulle få massor med pengar i hittelön  : ) Mannen bad mig komma till honom och jag fick gå 1 mil till fots för att ge honom plånboken och jackan med nycklar och T-bonds. När han fick plånboken så tittade han i den och menade att det saknades 20 kr men att vi var kvitt för denna gång.


Så den största hittelönen jag fått är att han anklagade mig för att ha tagit 20 kr ur hans plånbok med över 7000 kr i plånboken.


Hade jag varit en tjej så hade han gett mig pengar men eftersom jag var en kille så blev det inga pengar.


Kanske personen tackar mig denna gång, men det är osäkert!

Det var en kvinna så då tror jag inte på någon hittelön! Pengar och kvinnor är ju ett tema som jag skrivit om och jag tror att min retorik håller   : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0