Rymddröm - funderat klart


Nu funderade jag över alla drömmarna!

Det jag kommit fram till är att dem funderar på koloni, antagligen bunkringsplats för skeppen när dem reser. Det jorden har då är råvaror och möjlighet till rekreation.

Det jag får av modern är en mindre trupp ställd under mig i en värld som då liknar en framtidens skimrande värld.

Jag blir då alltså Gud vilket är hennes man drönaren! För motsatt till vår kultur så är det deras moder Bi - drottningen som står för pengarna i deras samhälle!

Alltså har dem i det läget i drömmen befäst jorden och vill prata med mig om hur jag vill ha betalt och hur jag vill att världen skall utformas.

Jag vet lite om dem och jag vet lite om oss:

Dem är sådana här: När dem kommer och köper en MAX middag så skulle dem oavsett priset betala kanske 120 kr för ett MAX mål. Dem räknar alltid på att alla skall ha det bra och för det priset så kan man betala personalen en bra lön!

Vi tänker så här: Tja, men kan man betala 120 kr för ett Max mål så kanske dem kan betala 500 kr för ett MAX mål!

Då tänker dem: Nu blir vi sura!

Men om man skulle säga så här så skulle det fungera: Som en kompensation för jordens lidande under er befästning så kanske det är rimligt att första tiden betala 200 kr för ett MAX mål.

Då tänker dem: Det låter rätt!


Då tänker jag mig att det ser ut så här kring modern på det utomjordiska skeppet: Det finns en del drönare samt en del andra varelser vilka anses som drönare! Modern har gjort så därför att hon bryr sig om drönaren! Alltså blir jag en del av dem drönarna!

Om jorden vinner: Ser bara tråkigt ut om vi vinner! Det ser roligare ut om dem vinner! Hade människor varit lite roligare så hade det varit roligare om människorna vann! För vad kan vi vinna? Egoism, inget nytänkande, inga framtidsvisioner, för det är ju så som vårt samhälle ser ut nu - för i vår värld så finns det ju inget nytänkande eller nyskapande alls idag! Det kan vi vinna! Och vem vill vinna något sådant ifall man kan förlora och få något bättre!

Men som jag förstått det: Det är så som deras samhälle ser ut och är tänkt att vara! Och det ser ju mer roligt ut för oss alla som överlever! Det tråkiga är däremot att det dör många människor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0