Utomjordisk dröm 26 april 2012


Drömmen var inte lång, faktiskt inte längre än en diskussion. När jag vaknade så tyckte jag först att den var för kort för att skriva upp men efter en stund så klarnade det och drömmen blev lustigt nog en lång förklaring.

Dröm

Jag och mina närmaste kompisar från psykologprogrammet har klättrat upp på ett hustak som jag känner till. Det är vår och solen skinner från en klar himmel.

Det vi har hakat upp oss på är att en kille som är en helt vanlig kille har påstått att hans farfars farfar var Farao. Helt obegripligt tyckte vi alla på hustaket men efter en stund så inflikar jag med att; det var ju rätt så länge sedan hans farfars farfar var Farao, hans farfars farfar måste ju ha varit Farao för över 100 år sedan.

Väldigt enkel dröm kan tyckas, men när jag vaknade så funderade jag en del. Farao var i Egypten på cirka 3200 f.Kr. - 3000 f.Kr och det innebär alltså att vi sitter på hustaket någon gång på antingen Faraonernas tid eller något därefter. Lite ödesmättat på något sätt! Ett stort dåtida imperium som gick under. Dessutom när jag vaknade så insåg jag att hela drömmen var ett gytter av olika tidpunkter!

När jag var 27 år och gick på psykologprogrammet! När jag var 12 år gammal. Faraonernas tid.

Som jag tolkar det så tycks det utomjordiska skeppet anse att vi är på en mycket gammal tid i vår samhällsutveckling! För drömmen utspelar sig i enlighet med vår egen uträkning i drömmen på 3200 talet eller 1200 talet före Kristus (kan tänkas att drömmen utspelar sig på 1400 talet före Kristus)

Som lustigt var så tyckte vi alla att 100 år var länge sedan i drömmen     = )   Skeppet tycks ha en form av humor i den betraktelsen av historisk tillbakablick.....

Egypterna förlorade väl mot romarriket?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Farao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0