Possibilities of a extraterrestrial warcraft



Tja, idag så är det ju valborg och kungens födelsedag! Jag kan ju tänka mig att kungen får annat än sockor i present och att hans liv ser nog ut på ett annat sätt än mitt.

Utomjordiska drömmar

Jag kan tänka mig att möjligheten till att dessa mina drömmar är utomjordiska inte är särskilt stor. Ungefär någon promille om vi skulle räkna i %. Däremot kan skrivas att ju längre tid jorden befinner sig i ett radiotillstånd så kan tänkas att vi närmar oss en utomjordisk kontakt (på något sätt).

Våra radiovågor rör sig med en hastighet så att vi numera syns tydligt från stjärnorna omkring 50 ljusår från jorden. Hur mycket av radiovågorna som kommer fram vet jag inte men med en bättre teknik så borde vi höras som ett brus 50 ljusår bort. Vi borde till och med synas om dessa varelser kan bygga en Tv.

Detta gör så att det är mer möjligt nu än för 50 år sedan att vi skall få en kontakt nu!

Vi borde kanske inte synas så tydligt men vi har ingen teknik att ersätta vår nutida teknik vilket gör så att en främmande civilisation kan följa vår utveckling på ett antal ljusårs avstånd!


Mina drömmar i sin tur tycks konstiga! Jag har aldrig mött någon som kommer ihåg sina drömmar från när dem var 5 - 6 år gamla! Det gör så att jag tycker att drömmarna är konstiga! Drömmarna har däremot varit ett problem för mig och skeppet tycks mena att detta beror på deras okunskap om vår kultur!

Skeppet är oftast som jag tolkar det, trevliga mot mig!

Men om skeppet skulle dyka upp så skulle jag nog oroa mig! Jag skulle nog bli rädd och jag skulle inte i det läget tänka att jag tolkat drömmarna rätt. Jag skulle nog gömma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0