No brain have all the money (Tv 4, Tv 10 osv)

Jag läste att Republikanerna i USA har världens största kampanjfond under det Amerikanska valet som skall vara 2012! Stämmer inte! USA är numera kraftigt skuldsatt till Kina! Det är som att jag lånar extremt mycket pengar och därefter påstår att jag har världens största kampanjfond! Det är bara luft pengar! USA har inget ifall Kina vill ha sina pengar! Om Kina vill ha sina pengar så har varken USA eller Europa något!

Är det bra? Den kommuniska regimen Kina?

Att Kina är politiskt, det bryr jag mig inte så mycket om! Republikanerna i USA är inte heller så bra parti! För i slutändan skall ju alla bara vara Svenskar ifall dem skall vara bra    = )

Men hur är det! Republikanerna har världens största mediastöd samt världens största stöd bland företagare! Kina kan rent teoretiskt beskrivas som min blogg här! Kinas mediaröst hörs absolut inte! Man hörde inte ens något under OS 2008! Deras regim saknar helt hjärna!

Men nu skall jag inte skriva att just deras Kinesiska regim är så hjärndöda! Tänk på alla människor som tjänar en förmögenhet! Efter att dem tjänat sin förmögenhet så sätter dem sig bara ner och vill aldrig göra något mer! Deras liv slutade när dem fick pengarna! Vissa av dem slutar dessutom att tänka!

Förvisso så kan man inte heller säga att sådant är fel att sätta sig ner efter att man tjänat sina miljoner dollar eller kronor! För i vårt samhälle så är det snart omöjligt att tjäna större summor pengar, och så är det även i USA! Det är för lite pengar i omlopp! Så därför tycker jag: No brain have all the money!

För så tycks ju vår nya värld vara! Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0