Tja, död

Nja, döden i sig själv tar jag inte ut i förskott! Ni har en tendens att göra så.

Men så här är det: Hur stor är möjligheten att jag överlever? Vet ej, men däremot vet jag att det nog kommer att bli svårt att överleva.

Hur skall jag då räkna på det? Vet ej eftersom tandläkare inte har några siffror om döda på internet!

Hur vet jag då att jag kommer att dö? Många tycks dö och det får jag gå efter. Därefter så hade jag den gamla tandläkaren vilken ständigt talade om alla döda!

Lägger man ihop det och gör en förväntning av det och plussar på drömmen så blir det att jag kanske är död!

Det är alltså svårt att veta med tandläkare och bara det är ju ett orosmoment!

Tänk er att ni får cancer men det finns inga siffror på antalet döda i cancer! Ni vet att det dör många av detta med cancer men det finns inget om den direkta döden i cancer.

På ett sådant sätt är det för mig! Och som jag tänker det så är jag eventuellt död! Och eftersom så kan vara fallet så skriver jag denna blogg innan jag dör.

Därefter om jag överlever så kommer jag att glädjas åt det då!


Och jo, jag vet om den gängse uppfattningen om döden: Döden är när antalet celler i hjärnan är döda och efter den döden så finns varken själen eller personligheten kvar!

Och jo, det blir ju svårt att tro på något övernaturligt med den uppfattningen!

Och nej, jag kan inte dementera den uppfattningen och vill inte heller det, jag gläds om jag får leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0