Tandläkarskräck, döden och teologin

Livets slutskede och former av teologi


Mina drömmar om det utomjordiska skeppet är en form av teologi! Denna teologi är mycket intressant eftersom den kommer inifrån mig själv och inte är något som är pålagt mig utifrån!

Men all den teologi samhället har fungerade mycket dåligt upptäckte jag när befann mig så här mellan liv och död efter tandläkaren!


Psykologin!
Psykolog har jag själv läst till och jag har mina kompisar som också läste där och nu är psykologer! Psykologer kan den stora texten i psykologiboken men är ofta dåliga på förklaringarna och det finstilta i samma bok! Exempel: I Psykologiboken står det att man inte är en blank yta utan att man har vissa djup och då för jag fram följande; Rymdskeppet i mina drömmar är ju ingen blank yta utan är på följande vis: Jovisst skulle jag kunna tänka mig att det utomjordiska rymdskeppet finns för det har ju varit påtagligt för så många att det kanske finns, men däremot så vet jag att detta kan vara en tro och att det kanske inte finns något rymdskepp! Men inom psykologin så finns det enligt många psykologer bara en tro eller en verklighet, talar jag då inte om att det är en tro så tänker sig psykologen att jag menar verklighet och annars så slätar psykologen över detta som: äh, tro! Detta innebar att jag fick sitta en lång tid med denna tro verksamhet som psykologin är eftersom det blev bråk med Nepal när kungarna dog! För psykologin förstår inte att människor kan ha avsikter och bakomliggande motiv till sitt sätt att vara i kontakten med mig efter det som skedde där: Alla måste vara en blank yta tycker psykologen! Därefter så kunde inte psykologin förstå varför dessa irriterade sig på mig: Jag är ju så att säga en obetydlig person och dessa kungar är ju fina människor! Dessutom ville psykologin hela tiden skriva ner mig eftersom jag hade dessa drömmar, men övergick jag då till min bror som studerar till Doktorand vid ett universitet i USA så blev skillnaden mellan oss för stor för att den skall vara psykologiskt signifikant! Alltså, psykologin är en för okunnig organisation om era egna behov av vad ni vill få ut av era liv innan ni dör! Dessutom, Psykologen hade bara kommit med förslaget att jag skulle pröva tidigare med tandläkaren igen och då skulle jag kanske dött som min kompis granne dog! Alltså, psykologin har svårt att ta detta med människor som är helt normala men kanske är i vetskap om att dem har stor risk för att dö, vilket är tråkigt och dåligt för den döende personen.

Den politiska vänstern
Denna organisation har min vanliga jordiska mamma hört till! Där finns bäst och sämst syndromet! Vänstern försöker enligt media framhålla att min mamma är bäst mot mig eftersom hon var en aktiv under 1970 talet i vänstern! Alltså, en rent narcissistisk organisation vilken man inte skall vara i närheten av när man är i slutskedet på livet!

Den kristan kyrkan
Om man bara följer prästen så blir allt bra! Tänk aldrig själv! Vissa präster är däremot öppna för nytänkande men de flesta vill höra en typisk förklaring om Jesus och livet efter detta! Det kan vara diskutabelt om man vill gå till prästen om man är inför ett eventuellt dödsbesked. För i mitt fall så blev allt bara till en irritation över att jag inte kunde veta om detta rymdskepp har något med Jesus att göra eller inte!


Och min egen tro

Är jag då en försöksråtta? Nej, skeppet varnar oss för sig själv! Alla drömmar som den har gett mig har varit om olika livsformers utplånande och död och den är på väg mot oss! Livsformerna jag har sett har ibland varit mer utvecklade än oss men har aldrig varit beredda på när skeppet dykt upp! Men varför skulle skeppet varna oss före det kommer: Rymdskeppet är en mycket krånglig struktur ungefär som skillnaden mellan vår värld och urbefolkningens värld!

Och i detta kom nu det ruskiga:

För jag har sett sådana som har haft tre ben och dött, fem armar osv... Därefter så kommer nu detta rymdskepp med en lokal förklaring om dödsriket! Allt i drömmen var perfekt om Jesus förutom att tanken blir lokal! Jag kan aldrig tänka mig att dessa varelser med tre ben tror att dem kommer till Jesus i Gamla stan Stockholm när dem dör! Så förutom det otrevliga med att jag brukar få riktiga dödsbud när dessa drömmar är så var den alldeles för tillrättalagd för att vara dödsriket. Alltså, skeppet tycks inte tro på dödsriket eller så vill dem mena att detta är dödsriket som jag upplevde i drömmen (och det låter ju också konstigt).

Jag vill därför mena på att mina drömmar (som jag tänkte från början när jag började skriva om dem) är ett bra alternativ och komplement till vad som är och sker och om det övernaturliga. Där skeppet inte ger någon direkt förklaring om slutskedet av livet men där själva skeppet i sig själv egentligen också är en tro precis som alla andra tro och religion i världen.


Det tråkiga som däremot blev med alla dessa tro organisationer som samhället kan ge (psykologi, religion) var att dessa bara gjorde det tråkigt i slutskedet av livet med gräl och mycket fantasier om sin egen löneförhöjning osv. Det blir lite för uppenbart att det är så och det upplevs som tråkigt, man får konkurrera med psykologen när man ligger på dödsbädden.


Och vad det gäller skeppet: Hur mycket detta skepp än varnar oss och hur synligt det än är så tycks vi aldrig kunna tro att det finns! Jag kan tro på det och oroar mig för vad jag skall göra nu, dö nu hos läkaren eller leva lite till, Jag undrar vad detta säger om alla dessa samhällets tro organisationer som psykologi och teologi?


Men jag är fortfarande inte sur eftersom jag tänker att jag fortfarande lever och att vi därför skulle kunna ändra på detta och att jag därför skulle kunna få det lite kul innan jag dör (om jag dör).


Vad tänker ni? Kan jag ha rätt om detta eller har jag bara haft otur?


Problemet med tro när det var stort: Jag skriver en dröm om att ett forntida kungahus utplånas av någon inom kungahuset! Prins Dipendra mördar sin familj en vecka senare! Det svåra med att tro: Det kan ju ha varit någon form av konspiration vilken inte jag eller ni vet något om!
Problemet med tro när det är litet: Min fasters död och min kompis grannes död tycks som så obetydliga så att man tänker sig att detta säkert var en slump att så skedde!

Alltså: Stort = konspiration, Litet = Slump. Och på grund av detta så kan man aldrig tro på något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0