Tandläkare 9100 kr

Nu har jag kollat mig hos två vanliga läkare Rygg, Nacke, Hjärta, Tunga samt Tandläkare undersökning!

Ingen har sagt att jag kommer att dö! Tandläkaren skall förvisso göra en grundligare kontroll av mina tänder snart men tandläkaren trodde inte att jag skulle dö.

Tandläkaren var trevlig och undersökningen gick snabbt! Min tänder var ju inte snygga men han tänkte att det inte skulle ta längre än 2 månaders behandling.

Vi får se efter att vi gjort den andra undersökningen också men jag tänker att om han skulle ha hittat oroväckande symptom redan nu så borde han ha skickat mig akut.

Jag vet ju inte hur det fungerar med sådant men jag tycker att jag har försökt att få en klarhet i om jag ligger för döden eller inte. Ingen har menat så än så länge att så är fallet och jag har därför idag också försökt utföra andra göromål än att bara ägna mig åt tänderna.

Det upplevs lite mer positivt och det var ett fint höstväder när jag var ute idag! Men därefter så får vi se!

Priset han än så länge avsåg var 9100 kr och det var mycket lägre pris än dem 30 000 kr jag tänkte att det skulle kosta. Han menade att det var tandläkarförsäkringen och att jag därför fick ett lägre pris.

I bästa fall så är jag helt kry om 2 månader med snygga fina tänder! Men jag är fortfarande lite oroade för att så inte skall vara fallet. Men oro brukar ju vara på det sättet. För det är ju trotts allt 3 experter som menat att jag inte kommer att dö och jag som inte är expert oroar mig för att dö.

Alltså:
Trevlig tandläkare
Billigare tandläkare
Trevliga läkare

Kanske överlever och ser snygg ut efteråt!

Kanske.... För törs man vara så positiv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0