Skoj om döden

Jo, nu när jag har förmedlat att jag kanske dör så har jag fått veta massor med skoj om min död!Det är faktiskt därför man inte förmedlar sig om sådant i en större utsträckning. För antingen så saknar flertalet människor i vuxen ålder empati eller så är det ett sätt att skärma sig från döden. Det var kanske därför min gamla tandläkare skojade om att patienten skulle köpa en gravsten när denne inte var där! Ett sätt att skärma sig från döden.

För hur det än är så kan döden komma plötsligt! Du är helt kärnfrisk och arbetar i ett skyddsrum och snubblar i en trappa osv...

Jag är en sådan person som oroar mig precis som jag gjorde som 6 årigt barn (jag har för mig 6 år) när en flicka dog i sömnen! Det kan vara sämre att oroa sig än att skoja om döden - jag vet inte! Men det blir ju inte sympatiskt att skoja om döden inför någon som dör.

Man tänker då att det utomjordiska skeppet i mina drömmar är på samma sätt och skojar om döden!

Nej, drömmen var vacker och det är en tolkning med min död och att jag besöker dödsriket i drömmen och möter flickan som dog som barn i sömnen och därför riskerar att dö! Min kompis granne dog ju av tandläkaren osv... Men drömmen menar något, för det gör dem alltid och det är värt att oroa sig för!


Jo, jag såg andra diskussioner också:

Jo, men inte ens barn i ett års åldern är ju helt fria från synd! Hur gör Jesus då?

Faktiskt så får ni ju fråga Bibeln? För ni frågar ofta mig om en person som står omskriven där och där jag varken kan bekräfta eller dementera personen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0