Oroande bra hos tandläkaren

Jag oroar mig hela tiden för detta med tandläkaren!

Nu har tandläkaren kört ström genom mina tänder! Tandläkaren menade att det bara skulle kittla lite men det gjorde mycket ont i dem tänderna som levde.

Därefter så blev det oroande bra hos tandläkaren! Jag slapp att betala röntgen 2.

Tandläkaren sa att han aldrig haft några patienter som dött och därefter så menade han att jag nu skulle få en nyanställd tandläkare eftersom han själv skulle vara bortrest och arbeta på annan ort!

Mina kompisar tycker att jag oroar mig onödan, jag vet inte!

Ungefär så här:

Tandläkaren: Ja, hmmm... Vi tänkte att du slipper att nu betala avgiften och istället får betala avgiften när du vill! Och låt säga att du väntar en evighet med att betala avgiften, då har avgiften betalt sig själv  : )

Mina kompisar hos tandläkaren: Men det lät ju jättebra!

Tandläkaren: Hmm.. Jo, vi har nu visstidsanställt en tandläkare vilken använder fingerat namn som skall ordna med dina tänder, vi kan kalla honom Åke! Det finns inga bilder på honom och man kan inte hitta honom på Facebook!

Mina kompisar hos tandläkaren: Jasså, precis som en författare, det lät ju kul!

Tandläkaren: Hmmm.. jovisst, vilken artist tycker du är bra?

Mina kompisar hos tandläkaren: Rammstein!

Tandläkaren: Bra, då anlitar vi Rammstein och så får dem stå och spela dem låtarna du vill höra under hela tiden som Åke lagar dina tänder. Låter det bra?

Mina kompisar hos tandläkaren: Det låter ju jättebra! Helt gratis?

Tandläkaren: Jo, vi räknar så här: Under en evighet när du inte betalar din avgift så kommer pengar någon gång att bli värdelösa! Och utifrån att pengar någon gång blir värdelösa, varför skall du då betala avgiften, för pengar blir ju ändå värdelösa någon gång! Låter det bra?

Mina kompisar hos tandläkaren: Det låter ju jättebra, jag ser verkligen fram mot detta!


Men jag kanske oroar mig för mycket! Många tänder levde ju faktiskt för det kände jag när strömmen slogs på! (Och mina kompisar är ju trotts allt utbildade på universitetet allihopa)

Kommentarer
Postat av: Ivan Vasilyevich

Hejsan! Ville bara säga att jag följer dina bloggar med stor entusiasm, tråkigt bara att du byter hela tiden. Finns det någon förklaring till det månntro? Tack hursomhelst för stor underhållning.



Привет от зубной феи в России!



КГБ

2011-09-30 @ 20:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0