Hjärtinfarkt

Det är inte roligt för dem döda! Killen som var min kompis granne och dog av visdomstanden efter tandläkaren för några veckor sedan dog av en hjärtinfarkt.

Gudfadern dör ju av en hjärtinfarkt i en av filmerna om maffian. Dessutom, läser man uppenbarelseboken så står det fan och hans hjärta!

Jag vet inte om Jesus i sitt eget testamente brydde sig om sådant och Jesus tycktes inte heller vara sådan i den drömmen jag hade, och man kommer ju alltid att dö på något sätt när man dör, hjärtat lär ju stoppa någon gång osv! Alltså, alla som dör är nog inte fan. Men som det är så är himmelriket barnets rike. Jesus säger aldrig att det är dem vuxnas rike. Jag vet inte hur det är med killen som dog och man vet inte med sin egen död heller. Kanske blir man barn på nytt! Cykelhandel har ju hjulet och hjulet visar på något evigt. Så vem vet?

Jag kan ofta trösta andra med det men när man skall säga så till sig själv så blir det sämre. Jag som ni vet att vi vill mycket och önskar mycket. Och inget vet man egentligen om allt.

Jag tänker på flickan som dog när vi var små! Det var jag och så var det ytterligare fyra flickor som kände flickan som dog när hon gick och la sig och sov. Jag blev orolig när jag fick veta om hennes död och några andra barn reagerade med att flickan var dum som dog.

Det var nog ett sätt att bearbeta sorg!

Oroande detta med tänder och tandläkare..... Men jag kunde ju lika gärna fått en cancer och då hade jag haft samma bekymmer som nu. Vissa som får cancer vet inte vad dem skall göra när dem får beskedet om cancer. Och jag upplever detsamma fast med tänderna! Döden är aldrig så trevlig när den kommer.

Då tänker jag som kille ibland, tänk om jag var 3 cm lång och fick dö i en snygg tjejs rumpa istället! Tänk om man fick välja!


Hur skulle ni vilja dö om ni fick välja?

Kanske en dyster fråga men detta är ju min liten mer dyster blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0