Gratis med tandvård?

Hade det varit gratis med tandvård så hade jag besökt tandläkaren för länge sedan. Kostnaden gör så att besöket uteblir!

Varför kan en person som lider av cancer få vård som kostar miljoner kronor när jag som lider av liknande problem med döden inte kan få en sådan vård gratis? Tänderna är liksom också dödliga och därför lika viktiga som cancer! Men jag önskar att jag överlever men oroar mig hela tiden. Vad skall ske?

Jag ringde jourhavande präst och han blev förvånad: Tänderna?

Jo, det är ett svårt problem enligt tandläkaren. Och inte gör min odontofobi det bättre heller.

Här är min blogg om mina tankar inför döden

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Patrik! Du kan ansöka om tandvårdskort. Pm du får det beviljat kostar tandläkaen samma som hos läkaren 100 kr. Lycka till!



2011-10-06 @ 12:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0