Går igenom tankarna

Min kompis granne dog snabbt efter tandläkaren. Han hade barn och familj och var 43 år gammal!

Jag själv har jag fått se bra ut mestadels av tiden! Man ser inte tänderna och jag tänker ofta på hur jag skall röra mig för att det inte skall synas.

Jag kunde ju ha dött tidigare och då haft ett kortare liv! Jag kunde ha ansetts som ful och haft det tråkigt i hela mitt korta liv!

Drömmarna var ju också intressanta! Jag började oroa mig i April när drömmarna var! Jag sa inget om drömmen förrän Juni och jag skrev inget om drömmen som var om dödsriket (eftersom drömmen är skrämmande och eftersom andra bekymmer kan uppstå av sådana drömmar när dem beskriver sådant).

I Augusti blev jag oroad över att min faster hade dött i April och därefter så blev jag mer oroad nu i september när jag fick veta att min kompis granne dött på grund av visdomstanden och tandläkaren.

Huga, ens tid upplevs som uträknad! Och när det är så oroligt så känner man en massa, precis som när jag gick till läkaren för någon vecka sedan och denne inte hittade något fel på mig.

Men jag vet, förr eller senare så blir tänderna ett större problem. Puh och suck!

Men jag har i vilket fall sett till med finansieringen av tandläkaren! Så förutseende har jag faktiskt varit! Finansieringen har varit den svåra biten eftersom tandläkare inte är gratis!

Tja, betala för att dö eller betala för att leva! Min kompis granne betalade för att dö!

Hmmm... alla måste ju inte dö. Men jag tänker hela tiden att mina tänder är sådana man dör av. Ja, inte kul för mig och inte kul för tandläkaren.

För jag vill ändå mena att tandläkaren blir ledsen om jag dör när denne försöker rädda mig! För jag tänker att tandläkaren tänker att denna vill rädda mig... Och jag får ju snygga tänder om tandläkaren lyckas rädda mig. Då skulle jag bli snygg utan skavanker.

Tankarna går runt och runt.

Min kompis blir kanske av med fler kompisar detta år! För så tänkte jag när han berättade att sin granne som dött. Svårt, men allt detta är obehagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0