Bejaka livet

Ni kanske undrar varför jag framför min oro inför döden på denna blogg?

Därför att denna rysliga upplevelse är på sätt och vis naturlig och samtidigt något som ni kan känna igen hos er själva. För några av er kommer att oroa er och andra av er kommer att dö. Jag kanske överlever och får ett liv! Inte heller vet jag.

Det jag framför är det fåfängliga livet. Visst, många lever tills dem är 80 år och får då uppleva att dem är i ett med döden. Men många andra, många barn, många i medelåldern dör en för tidig död och känner antagligen som mig ifall dem hinner känna något innan dem dör.

Men varför inte bara ta det lugnt! Säga att man är Jesus och invänta sitt eget himmelrike? Därför att så långt kan ingen veta och ni vet också det. Allt annat är att upprätthålla ett spel för att bli ihågkommen. För i vårt samhälle så kan man inte påstå något sådant eller tro något sådant.

Här är Läkarens förklaring om döden:

Hjärnan består av celler vilka är våra tankar och vårt liv, vår själ och upplevelse av själv. När dess celler dör så förändras personligheten tills det är så många celler som dött så att människan dör. Inget kan därefter ske!

Jag kan inte bestrida den teorin och allt jag säger skulle bara vara poetiskt i jämförelse med den förklaringen. Även förklaringar om Jesus skulle vara svåra att föra fram på ett trovärdigt sätt i vårt samhälle. För det är ju svårt att säga att jag mötte Jesus i den drömmen som står skriven här i bloggen, eller hur? Det är också svårt att veta om det utomjordiska skeppet finns. Allt sådant är sådant man inte vill upptäcka! Jag skulle inte ens vilja vara sådan i detta läge, för ibland vill man ha en omtanke och slippa vara tuff och kunnig om sådant man inte vet något om. Man vill ha ett kul liv och slippa att dö för att dö gör dessutom ont.

Flickan dog, min kompis granne dog! Flickan i en extremt låg ålder och min kompis granne i en låg ålder!



På grund av att unga människor fortfarande dör så skriver jag mina äkta känslor på denna blogg och skriver att jag vill leva och vill utvecklas! För jag skäms inte för att jag vill leva! Jag har inte ens sett världen, så inte vill jag ju dö nu! För det finns mycket kvar! Men allt är om på vilket sätt jag skall gå till väga för att leva. Vissa har kanske redan räknat ut mig men Stephen Hawking var redan uträknad för massor av år sedan och levde därefter ett bra liv trotts sitt stora handikapp. Sådant kan ske och sådant kanske inte sker. Men min kompis grannes död förverkligade denna dystra tanke.

Jag kan tänka mig att alla under 80 år har dem här upplevelserna av att kunna hitta livet innan dem dör! Vissa som den lilla flickan fick aldrig det och andra fick hur mycket liv som helst. Därför skriver jag denna blogg så att ni andra tänker på att göra allt det innan ni dör! För när jag upplevde detta så var det viktigt för mig vilket jag också kan tänka mig är viktigt för er.

Det man vill är att ha ömhet och omtanke in i döden, så se till så att ni får det! Bråka inte en massa i ert liv, försök att vara utanför alla bråk. Välj era vänner och kompisar med omsorg så att ni har glädje av dem ifall ni blir sjuka och kanske ligger inför döden.


Oro, oro, oro....

Vad hade ni valt att göra i min situation?

Jag tänker hela tiden på att jag snart kanske dör! Fy, så otrevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0