Vad jag skulle göra 100 miljoner

När jag diskuterade Johans Green card så kom tanken upp på vad jag skulle göra i Johans ställe!


Först det naturliga: Betala tandläkaren samt skulder!


Därefter: Skulle jag flytta utomlands?

Jag satt och tittade på att flytta utomlands idag! Johan valde att flytta först till Spanien där Tv 4 filmat hans villa och därefter så skaffade han en lägenhet i New York!

(Johan är ungefär 35 år gammal och Tv 4:s expertpanel på gissa priset på hus trodde att han var 50 år gammal).


Jag tyckte att USA inte var något för mig! Alla regler om hur man kunde bli av med Green card upplevdes som tråkiga! Jag tänkte först på det landet som amerikanerna i USA tycks gilla: Canada! Därefter så funderade jag på Monaco:
http://www.realtid.se/ArticlePages/200604/12/20060412171740_Realtid643/20060412171740_Realtid643.dbp.asp

Men därefter så tänkte jag: Det skulle vara tråkigt att ha en annan kung än Carl XVI Gustaf! Jag vet inte hur Monacos Furstehus är, men man blir ju alltid utlänning i Monaco och aldrig infödd! Inte för att jag fått så mycket av Carl XVI Gustaf och han skulle nog mest ogilla mig eftersom jag är en vanlig kille!

Men det skulle upplevas som tråkigt att flytta utomlands! Därefter så har ju Sverige betalat allt för mig, jag skulle inte uppleva det som enbart mina pengar utan Sveriges pengar.

Men om vi bortser från moral så skulle jag vilja istället skapa ett företag som detta:
http://www.siaglass.se

Så skulle min familj och släkt ha det företaget i massor av år! Dessutom så skulle jag skapa en fond för människor med tandsjukdomar så att dem slapp den tråkiga biten med LÅN till tandläkaren, när dem är lika sjuka som jag!


Så om vår hemsida: www.innehållsdeklaration.se blir så mäktig så skulle jag vilja genomföra sådant istället!


Jag tror dessutom att det blir dyrare för Johan att göra så som han gör!

Men det Johan gör ingår liksom i ett barns dröm, Sverige och hela världen havererar men själv så bosätter man sig långt bort och lever i lyx! Och att det just är ett barns dröm gör så att jag kan respektera Johan för hans sätt att vara.


Men i slutändan så tror jag att Johan betalar mer i avgifter än den skatt han egentligen skulle få betala i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0