Festdag utan öl

Eftersom min dag igår blev så tråkig så festade jag denna dag utan öl!
Jag duschade, bastade tvättade hela förmiddagen och därefter så började jag att laga mat!

Jag har köpt billig oxfilé på COOP och har därför oxfilé och potatissallad för 2 dagar framåt! På oxfilén har jag lite persiljesmör och malen peppar och därtill har jag potatissallad. GOTT   : )


Därefter så gjorde jag mat från USA igen! Idag blev det Key Lime pie!

Key Lime pie

Ingredienser

300g Digestivekex
100g Flytande margarin
1 tsk Vaniljsocker
1 tsk Kanel
1 burk Kondenserad Mjölk
4 st Äggulor
1 dl Pressad Lime
1 ½ Gelatinblad

Förberedelse


Kör kex, margarin, kanel och vaniljsocker i en mixer till en grynig massa.

Tryck ut degen i en "spring-form" och grädda i 5 minuter / 200 grader.
Låt det sedan svalna.
Blötlägg och smält sedan gelatinbladen.
Rör ihop (vispa ej) mjölken med äggulorna, limejosen och gelatin.

Slå smeten i det avsvalnade skalet och kyl i minst 4 timmar, helst över natten.

Garnera gärna med tunt skivade snygga limeskivor.


Det enda jag hade svårt med var att smälta Gelatinbladen! Jag var tvungen att slänga dem första gelatinbladen eftersom dessa klumpade sig på botten av smeten, men annars var det lätt!


Imorgon kan jag bjuda tjejerna på riktig Key Lime pie!


Tja, min kompis skickade bilderna på Nobel tårtan med hjortron som jag bakade igår! Jag kanske kan prata med dem igen om några veckor! Fy så genant, jag kräktes och raglade fram! Så pinsamt! Men jag tror att det beror på att nervositeten för tandläkaren släppte igår när vi festade tillsammans. Fy så tråkigt! Det var mycket roligare idag när jag bara åt och bakade istället för att festa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0