American Pancakes

Jag lagar nu mat med Tema Nordamerika USA och idag kom jag in på American Pancakes!

Receptet såg konstigt ut så jag förväntade mig inget av pannkakorna! Jag följer alltid recepten först i början förutom att jag valde Lönnsirap istället för glass till pannkakorna! Men oj så jag blev överraskad, pannkakorna smakade precis som sådana man köper på festivaler! Även smaken av lönnsirap fick pannkakorna att smaka som en glad och trevlig festival!

Helt klart att rekommendera:


American Pancakes

4 portioner/st.
1 st ägg
2 dl naturell yogurt
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
2 msk smör


1. Vispa ihop ägg och yoghurt.
2. Blanda ihop vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt
3. Tillsätt mjölblandningen i smeten och vispa ihop till en slät smet.
4. Smält smöret och tillsätt i smeten, den skall vara tjock.
5. Värm ett plättlagg eller stekpanna.
6. Smörj den första laggen. Lägg på rikligt med smet till varje plätt. Grädda på svag värme. Serveras genast!
Serveringsförslag: Serveras gärna med rikligt med färsk frukt tex banan, jordgubbar, blåbär, kiwi och melon, marple sirap och vanilj glass.

Dryckestips: kaffe, juice eller mjölk


Till pannkakorna drack jag kaffe vilket förhöjde upplevelsen av festival!

Oj, så trevliga pannkakor!   : )

Mat från USA har än så länge varit mycket lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0