ISS


Igår kom jag och tänka på att vi faktiskt har någon ute i rymden hela tiden: ISS!

Därefter så tänkte jag på vad som skulle ske i ett sådant läge: Tänk er att ni sitter i en roddbåt som saknar åror och så kommer det en supertanker emot er! Men precis innan ni krockar så stannar supertankern till framför er! ISS skulle få se skrovet på nära håll (kanske)! Jag skulle vara rädd i sådant läge men astronauter är kanske utbildade för att inte gripas av panik. Den är ungefär stor som jordens måne så det skulle vara något enormt som man såg skrovet på!

I vilket fall så förstår jag det utomjordiska skeppets humor (lite). Ungefär så skulle radion på ISS spela en 1960 tals version av Star Trek med sin kända utpost musik!

Jag såg dessutom att dem i NASA skulle skicka en sond till Mars för att leta efter liv där 2012, det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0