I bästa fall!

Jag har fortfarande besvär från tandläkaren och jag satt därför och funderade på drömmen!

Det finns ett i bästa fall och det är jag och min Indiska kompis i drömmen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pang_i_bygget

En svensk kompis 1994 som var en fin adelsman från Gamla stan i Stockholm berättade roat att den Svenska översättningen av Pang i bygget inte stämmer med den Engelska! Den Engelska är mer sexuell än den Svenska berättade han 1994.

(Adelsmannen brukade massera tjejer. Och i drömmen där vi tittar på en film så masserar jag tjejen som har en konstig fot! Jag har inget sådant diplom, men man kan ju göra det ändå, eller så är det hennes friare som hon menar i drömmen som är adelsman. )


Kanske det är den Svenska översättningen gjord av mig om det utomjordiska slagskeppet som är att skeppet tänker anfalla oss! Eller så menar skeppet något annat med översättningen! Det finns väl översättare på skeppet också!

Men hon kanske vill något annat än att bomba oss! I värsta fall så vill hon skicka ner Jägarna! Jag förmodar att det är jägarna som springer på tak upp och ner!

Sådana jägare är som skuggor som inte hörs! Alltså så kanske hela platsen där vi befinner oss i drömmen på badstranden är fylld av sådana som springer på väggar och tak utan att vi ser det!

Men det är ju svårt att tolka allt även om drömmen denna gång gick att tolka i omgångar: Privat Badstrand USA - hur många privata badstränder har ni i USA med höga hus utan att dem är hotell? En kommunistisk mumie - den tredje mumien filmen var om en Kinesisk mumie - vilket parti styr i Kina -är det kommunismen?

Men i bästa fall så dyker skeppet upp här i vår värld och ger oss en massa tekniska finesser och ger sig därefter av mot stjärnorna utan att önska något av oss? Jag önskar en lotto rad med alla rätt - företagen önskar teknisk utveckling och alla önskar vi oss något! Nobelfesten önskar väl ett lika dant skepp som dem har osv.....

Det är bara att den snälla tanken upplevs som främmande i vår värld?


Så frågan med dessa två inlägg efter varandra: Är jag inte rätt så bra på att tolka skeppet? Eller vet ni något bättre?

(För jag kunde inte årtalen för mumien 1, 2, 3! Så skeppet kan finnas).

Tja, hur många planeter kan vi få stöd av? Osv..osv... osv....



Jag anser att hon är vacker (flickan till modern på skeppet), så tolkar jag det! Vacker men att det slutar oss olyckligt!

(Fawlty Towers översatt Fawltys höghus - jo, jag bodde i ett höghus 1999 - Smålands nation i Lund med en Indisk tjej!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0