Utomjordiska drömmar


Om ni läser inläggen här efter så blir det ju faktiskt en helt otroligt vacker berättelse!


Deras värld gick under i och med att dem inte lyckades besegra provröret! Alla deras pengar flydde och blev en unik gravvård för kaptenen ute i universum!

Efter detta så tyckte dem då att provröret var deras Gud som manade till försiktighet! Gravvården är alltså vacker eftersom vi är deras kaptener som förlorade! Den ena kaptenen är våra krigare (Helena med sin pappa stormästaren för Frimurarna) och den andre är befolkningen som flyr (Läkare, filosofer, psykologer, Trossen med sina lätta infanterister).


I vår värld: Det var mest en liknelse som jag förstår det! Vår värld finns ju kvar: Deras värld gick ju under - alltså kostnaden var betydande större på att förlora 2 skepp än att vi förlorar lite på jorden! Ungefär 1 skepp = 1 jordklot! 2 skepp = 2 jordklot!


Dessutom, en sådan resa för oss skulle kosta kanske 3 jordklot och vi skulle inte kunna genomföra den!


Jo, den tycks passa bra i flertalet av jordens religioner!

För om så vår Gud dyker upp så menar skeppen: Jaha, se där, det var Gud, Gud ämnar visa oss när vi var ledsna, hurra för Gud! Det är som att den himmelska hären har dykt upp genom speglarnas värld! För ni mina kära medmänniskor kanske tycker att det är roligt att dö när det kommer något stort, men som jag menar: Jag skulle bara vilja ha några miljoner kroner och få ta mig en drink på Miami Beach!



Deras berättelse menar:

Skall man stå kvar: Nej, då dör man ju!
Skall man fly: Ja, om man vill leva!



För om jag skulle vara upp i rymden och möta det skeppet så skulle inte jag räcka långnäsa åt den, jag skulle fly!


Därefter: Man vill ju att det var på det här sättet = Att det som var stort älskade mig gränslöst och tog med mig i sitt skepp som i Liftarens Guide till Galaxen där jag får uppleva universum och prata med deras president och alltid få det jag vill! Eller att det är Jesus som gränslöst älskar just mig och ger mig allt i evighet medan jag lever!


Men den som brukar älska mina tjejer är ju jag och jag är ju rätt så liten! Skeppen menar att man skall se mer till mig för dem stora skeppen har diskutabla önskemål om vår värld! Man skall helt enkelt ge mig några miljoner kronor som jag kan spendera på Miami Beach! Det är ju en trevlig åsikt, för i vår värld så har ni ju svårt med det och jag är ju egentligen bara 1 kille och det borde ju inte vara svårt! Men vår förmögne kompis  Johan hade svårt med sådant! Och alla med pengar hade svårt med sådant i vår värld!

Skeppen tyckte att detta var unikt och det visar på något dåligt hos mänskligheten vilket skeppen anser som Barbariskt!

Men ni tycks alltid ha svårt att älska den lille killen eftersom vi alltid önskar något stort som älskar oss gränslöst! Och sådant kommer jag nog då att säga, om så blir fallet enligt deras gravvårds entreprenör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0