Utomjordiska drömmar: Kattspikaren!


Jag kan börja så här: Jag vet inte vad jag ska tro! Skulle jag tro på detta så skulle ju det vara konstigt! Men det verkar ju logiskt och riktigt! Jag får fram en riktig värld och ingen flum värld!


Ni kanske inte förstod metaforen om Jag som katt!

Kommer nog från min pappa! Han hade en kompis som barn som spikade upp katter på Kors!

Alltså: Står jag kvar när skeppet kommer så spikar skeppet upp mig på ett kors: Och då är jag ju fortfarande Gud! Springer jag så är jag också Gud: Gud som sprang ut i universum! Jag är alltså dem två skeppens kaptener!

Vem har kommit på det: Min bror!

Min bror doktorerar för tillfället på universitetet i USA där dem har flest Nobelpristagare! Min bror var djurrättsaktivist! Min bror har kanske inte alltid så mycket för mig men han har mycket för vår Katt   : )

Hur gick det då när skeppen förlorade sitt berömda slag? Deras stora amerikanska armé krävde pengar och lön av presidenten! President var utan pengar eftersom dem förlorade 2 skepp i en främmande värld! Armén gjorde då mynteri och Polisen och Presidenten sprang! Gud sprang sin väg!


Därefter så var det provröret som alltid var deras Gud! Gud var ingen av dem utan en varelse i en helt annan värld!



Vårt polisväsende på jorden!


Frågan blir till mig blir då: När satt du i fängelse Gud? För det påstås ju så att du satt i fängelse!

Mitt svar: Nej, det var Thomas Wiehe som satt i fängelse!
Frågan blir: Men varför säger dem så Gud?

Mitt svar: Johan ville skydda sina pengar och kom på en list för att slippa betala mig!

Frågan blir: Men var det så mycket begärt: Att du fick några miljoner kronor och fick ha roligt på Miami Beach?

Mitt svar: I vår värld, ja!

Frågan blir: Har du gjort det som du påstås ha gjort?
Mitt svar: Jag har aldrig varit i någon rättegång där jag varit anklagad för något!


Frågan blir: Kan man ha gjort ändå?

Mitt svar: I vår värld hade vi inte så stor kontroll på oss själva och allt annat så därför vet man ju aldrig! Och det passar ju bra för vår kompis Johan när han vill slippa betala mig!



Men som i inläggen här efter så beskriver den ju sina ambitioner och vår tro och deras tro!


Deras samhälle står mycket högre än oss och det tror jag att vi skulle också anse om den! Vi saknar helt enkelt filosofiska teorier i vår värld vilka vi skulle behöva! Dem menar: Genom bakslag skapas nya tankar och världar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0