Nobelpriset 2011: Utomjordiska drömmar

Jag tittar alltid på Nobelpriset och så även detta år!

Jag gillade Ekonomipristagarens 7 råd och att fysikpriset valde att föra in Thomas Tranströmer i sitt tal! Tranströmer hade ju det svårt men det var kul att han var med trotts sina besvär efter stroken.


Jag var med på Nobel Lotteriet en gång men kom inte med till Nobelfesten den gången! Studenterna fick köpa Nobel lotter och jag köpte 5 lotter 2008!

Min bror ligger nog närmast Nobelpriset av oss två bröder, om nu filosofer får Nobelpriset! Däremot så är mina dikter mer troliga till ett Nobel pris än både Psykologi som jag läst och filosofi som min bror doktorerar i vid universitetet i USA!


Men det var intressant, det jag såg på Nobel festen!


Utomjordiska drömmar! Jag vet inte! Jag bara tolkar! Om jag tolkar rätt vet jag inte heller! För det får vi ju i så fall ett facit till i slutändan!

Vilken 3 Mars vet jag inte heller! Vad sker 3 mars och vilket år?

Nobelpris frågor

Hur lång tid tar det att rimligt bromsa i 3 ljusår? Om man bromsar i gravitationens hastighet i 3 ljusår, hur lång tid tar 3 ljusår då?

Att skeppet dyker upp 3 mars låter som deras humor: Life on Mars?


Så här står det om 3:e mars:

http://sv.wikipedia.org/wiki/3_mars

Men det kan också bero på detta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rdagj%C3%A4mningen

Skeppet ser städerna bäst i Mörker! Intressant va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0