Mikael Wiehe Keops Pyramid


Jag vet inte vad jag skall säga Mikael Wiehe? Din musiklåt blev häftig!

Jag lyssnade på Keops pyramid och om man nu lägger ihop drömmarna:

Memorial Beach: Det finns en judisk minnesvård i Miami!
USA:s frigörelse från England: Fawlty Towers
Den filosofiska läran om Marx och revolutionen vilken från början kommer från Amerikanska frigörelsen

Pyramiden: USA dollar med Guds öga!


Mikael Wiehes sång: Keops Pyramid



Tja, ni folket i Luleå, sur på mig för mina drömmar! Ni förväntar er att jag kan kräva något som är pengar så att ni slipper som vår förmögne kompis Johan att betala någon! Vad är det för en tro? Det är bara idioti även för att vara religion!


Men sedan så är det så här: Kristendomen är något statiskt! Den förändras aldrig och det dyker aldrig upp något nytt! Alltså borde USA bli Engelskt igen och betala Englands koloniala skatt till England!

Vad gjorde då USA för att slippa detta? USA kom med frälsningsreligionen, den nyreligiösa religionen!

Men vår gamla religion menar: Kungen har pengar och därför är pengarna kungens! Patrik har inte så mycket pengar och därför har inte Patrik pengar! För kungen kan ju aldrig tänka sig att ge Patrik pengar! Alltså, inget nytänkande och vi väntar på DÖDEN vilket skeppen lovar oss i enlighet med vår religion!

Skeppet har en religion där man lever! Vi har en död religion där man är död!

Alltså: Deras högre filosofiska teori passar in i vår lägre teori!


Inte så kul för oss! Om ni nu har en hjärna att bry er med, ibland så undrar man...


Men det var ju snällt att ge oss en gravvård, för inte kan jag mena på motsatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0