Logik och kärlek: Utomjordisk dröm


Logik:

Nu kan ni se att jag skrivit för någon vecka sedan att ett skepp sjunger baklänges och ett skepp sjunger framlänges!


Där ser ni att Sathya sai Baba är död:
http://www.sathyasai.org/swamimahasamadhi/swamiMahaSamadhi.html
http://www.sathyasai.org/swamimahasamadhi/PreMahaSamadhi.html

Jag drömde först vid April att jag är i dödsriket med min tjej kompis och i slutet nu drömde jag att jag var med en Indisk mystisk kompis på en badstrand i antagligen Miami USA!


Kärlek

När jag först mötte Helena i Februari 1998 på psykologprogrammet så var det som att möta en ledsen ängel. Hon förkunnade något sorgligt för oss en efter en! Jag fick höra berättelsen många gånger. Hennes älskade pappa var läkare och stormästare för för frimurarna. Hon älskade honom högt och var alltid hans flicka på kvällarna och dagarna. Men en dag så blev han sjuk och blev allt mer vresig. En dag så dog han och hon saknade honom enormt mycket. Hon sa alltså ungefär: Jag mötte kärleken som var min far. Jesus älskade jag djupt och han var en mycket stor man fast att han egentligen kom från något enkelt. Jesus är tråkigt nog död Patrik och jag är hans dotter och han var min far.


Denna berättelse fick mig att älska henne djupt! Men tråkigt nog så hade min kompis mött henne och vi blev aldrig tillsammans!

Jag satt vid hans arbetsbord när jag var hemma hos henne. Jag fick sitta där och hon var glad att jag var där. På något sätt för att hålla mörkret och ensamheten borta tyckte hon.


Precis denna känsla har jag av modern för det skeppet! Hon är något stort fult och elakt och fruktat men för mig något enkelt och älskat.


Det är alltså Stormästaren och hans dotter i drömmen om badstranden uppblandat med Sri Sathya sai Baba!


Jag tolkade alltså bakåt!
Och hon tolkade framåt!


Hon berättade för mig att sin pappa var död och jag fick reda på det!


Jag vet ju inte om den tolkningen stämmer men om vi ser Sathya sai Baba:

Jag fick en dröm i April att jag är i dödsriket och möter min döda tjej kompis och en cykelhandlare! Jag fortsätter på temat Gud i drömmen om badstranden! Jag får reda på att Sathya sai Baba var död den 11 december 2011!

Stormästare för Frimurarna = Helig Pappa (Stormästare - ledare för form av religiös organisation)
Sathya sai Baba = Helig Pappa  (ledare för religiös organisation Sri Baba - Helig Pappa)

= Helig Pappa är död Patrik!

Jag har givetvis inga bevis förutom texten som ni läser! Men säg mig ni som läser detta: Om ni hade sådana drömmar som jag, vad skulle ni tycka? Jag kan skriva, man glömmer dem inte och dem är på ett ovanligt sätt! Så vad skulle ni tycka? För mig är det viktigt att veta vad ni tycker! Men jag vet inte vad jag tycker! Men vad tycker ni?

För ni har läst min rädsla för döden i början av denna blogg! Nu fick vi fram det! Vad skall jag tycka?

Jag ställer mig själv och er alltså frågan: Är allt detta alltid en slump, en tolkning eller kan detta möjligen finnas? Vad skall vi göra? För även om jag älskar henne (modern på skeppet) så är jag rädd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0