KUSLIGA DRÖMMAR!!!!!!!

Jag kollade upp Florida och Amerikanska revolutionen


Jag ser på film med Andreas i drömmen

Detta var intressant: Wikipedia; Dess röda andreaskors minner om den brittiska kolonialtiden; Samma kors utgör nämligen en del av Storbritanniens flagga:




Jag fick fram talet 3 från drömmarna: 3 mars 1845 (27:e)


Dröm, privat Badstrand

Kriget var resultatet av den politiska amerikanska revolutionen. Kolonister galvaniserade runt ståndpunkten att Stamp Act från 1765, som infördes av Storbritanniens parlament, var grundlagsstridig. Det brittiska parlamentet insisterade att de hade rätt att beskatta kolonister.


Spanien och den holländska republiken—franskallierade—gick också i krig med Storbritannien under de kommande två åren och hotade en invasion av Storbritannien och allvarligt testade den brittisk militära styrkan med fälttåg i Europa. Spaniens involvering kulminerade i utdrivningen av brittiska arméer från Västra Florida och säkrade därmed den amerikanska södra flanken.


Fawlty Tower - Engelsman och Spanjor som inte förstår varandra!




Jag är förbluffad! Vad tycker ni?


Jag tolkar detta som att vi blir deras 27:e stjärna i deras imperium och att detta kommer att ske något år i framtiden den 3 mars! Det var storstilat och det tycker jag verkligen! Amerikanska revolutionen är inte mitt område! Det kan finnas mer med detta som jag inte vet eftersom jag inte kan så mycket om den Amerikanska revolutionen.


Fawlty Tower passade bra in! Hur såg pengarna ut i Miami före Amerikanska revolutionen?


Jag får en upplevelse av att jag svimmar! För mig är detta mycket konstigt! Vi kanske får ett besök av något utomjordiskt!

Tänk, då har dem varit i mina drömmar och i mitt huvud hela mitt liv! Alltså, det stora på himlen är då det som varit i mitt huvud sedan jag var barn 5 - 6 år gammal. Konstig upplevelse det blir! Jag hoppas jag har pengar på den dagen så att jag kan gå till en pub och ta mig en drink! Kan behövas  : )


Dessa fakta visste jag inte före jag sökte upp informationen på WIKIPEDIA! Jag upplever det som kusligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0