Julefrid, Nobelpriset

Tja, Julen räddades av min kompis vilken tillät en frst på Lånet fram tills slutet av Januari 2012!

Puh!!!! Jag fick nämligen ut mindre pengar denna månad vilket annars skulle ha bidragit till att Julen hade havererat och fått slagsida! Men nu så fick jag en frist!

Och vad det gäller Julefrid: Jag tycker Sverige är ett bra land och leva i! Statsminister Fredrik Reinfeldt lät mig inte dö med mina tänder utan bidrog med en större summa pengar till mina tänder. Tandläkaren var trevlig och skicklig och min kompis som är granne hjälpte mig med en frist på lånet!

Jag tror att den borgliga familjeidén är bättre! Min kompis Johan och mina föräldrar har pengarna men blir inte speciellt uppskattade och min granne som är kompis med mig blir älskad! Även hans familj verkar ha den attityden vilket är den borgliga familjeidén! Den idén är borglig eftersom den uppstod bland statligt anställda på 1800 - talet i Sverige! Det är alltså medelklassens ideal!

Om samhället fortsätter att existera så kommer medelklassen att vinna på den idén tänker jag! Mina föräldrar och min rika kompis Johan kommer att förlora! Eller så vinner Afrika och då förlorar vi allihopa! Inget ont om Afrika men mina föräldrar och Johan har den Afrikanska idén! Den som sparade och hade pengar kan förakta den som förlorade allt! För så här skulle det vara: Mina föräldrar och Johan (min rika kompis) skulle hata Prinsessan Victoria för hennes pengar skull och hon skulle avsky dem! Fy, en så tråkig värld det skulle bli!

Det var verkligen en julefröjd! Och mina tänder känns bättre och livet kommer tillbaka med jobb och studier!

Nu är det finputsningarna som skall göras så att jag kan le igen! Hurra för min tandläkare och min kompis som jag är granne med! Hurra för Sverige! Så tycker jag!


Vad det gäller mina utomjordiska drömmar: Det är för esoteriskt för att kunna ersättas med pengar! Kanske inte i en annan värld men här på jorden så blir det så! Därefter finns Indien vilken har sådana som får betalt för drömmar men dessa har då oftast arbetat som Gurus i många år! Sveriges idé är bättre för alla! Vi alla får del av att Sverige är ett bättre land! Hurra för Sverige!

Det är min personliga åsikt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0