Dikt av mig 12 december 2011


Min upplevelse av modern på skeppet är detta jag skriver i min dikt här! Hon är mycket ingående och äkta eftersom drömmarna är så konstiga! Detta är mina tankar och upplevelser av henne jag älskar och ändå fruktar. Alla hennes hemska soldater och till slut det vi undrar, hur var det egentligen med Gud och oss själva?



Från kattens rike till ett fjärran land

Hon finns i den dova salen
i hjärtekammaren

hon finns i det mjuka mörkret
på min barndoms sänghimmel
som julstjärna

fanns alltid där
finns alltid där

som något man älskar och fruktar

som vinden
kanske solen

eller som en mycket avlägsen och obruten dröm

en främmande värld
mystisk och omsorgsfull
som lyft på änglavingar

så nära att du funnits inuti mig
där jag aldrig vetat vem du är.

Var kommer vi ifrån
och vart är vi på väg?

är all denna kärlek verkligen oåterkallelig

eller finns det bara mörker
i universum

slits alltid den mekaniska hävarmen likadant
och hur låter tystnaden i din turbinhall,

så får jag vara dig nära nu
för du skrämmer mig

och vilken julklapp får jag öppna först?


Från Patrik med kärlek till modern på det utomjordiska skeppet 12 december 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0