Vad som har gjort starkt intryck på mig

Ibland när jag upplever mig som skrämd och orolig så brukar jag fundera över vad som gjort intryck på mig i Livet!

Flickan med anorexi!

Det var vacker bakgrundsmusik då den unga flickan berättade om sina bekymmer med mat! Hon lät så nära döden när hon talade. Som att hennes röst skulle försvinna.

Det påverkade mig mycket!



Jo, faktiskt! Min kompis jag pratade med igår som gillade min dröm om livet efter döden har faktiskt inte så fel! Det är ju charmigt med att cykelhandeln är familjeägd (av förmodligen vem?).

Men ändå, det som sker kring drömmarna är döden och döden upplevs som att den kommer närmare och närmare mig! Det är kusligt och det krävdes mod för att prata med mina kompisar om detta! Men min +  och  -  lista funderar jag över nu.

Jag upplevde det som bra med en + och - lista som min  kompis kom på! Den på något sätt dämpar oron i och med att jag får fundera över vad jag tycker är bra och dåligt med att gå till tandläkaren!




Så här ser den ut än så länge:


+
Att jag kanske överlever om jag går till tandläkaren

-
Att tandläkaren menar att jag borde kommit tidigare och att min tid är ute (som den förre drastiskt menade på när allt detta började)

+
Jag slipper oro och besvär ifall tandläkaren lyckas

-

Jag kanske dör och vad skall jag då tänka om drömmen med dödsriket, att rymdskeppet är en dödsängel (och vem är jag då osv... vad går allt ut på.... är skeppet som följt mig genom mitt liv från 5 - 6 år utomjordiskt osv.... jag förstår inte hur det kan vara så här)



Han i drömmen liksom arbetade där och lagade cyklar på den familjeägda cykelhandeln! Han satt där och snurrade på hjul och fixade och därefter stod han vid disken! Han såg ut som den perfekte småföretagaren! Jag menar, vad skall man tänka om det? Och hur kan det utomjordiska skeppet veta när människorna dör? Ja, det är inte bara ni som undrar sådant! Jag skriver att det är kusligt och jag vet inte heller! Jag har varit helt förundrad över den stora modern och skeppet sedan jag var 5 - 6 år gammal!

Jag har fått reda på att det är matematikern som vet framtiden och därför vet när folk dör! Men hur kan det alltid passa så bra ihop? Hur kan det vara så fasligt att man vet att min faster dör där i April och han grannen till min kompis dör av dålig visdomstand! Hur kan man räkna fram något sådant?


Men något säger det mig, den stora modern oroar sig för mig och vill att jag går till tandläkaren! Jag borde gå till en läkare och kolla mig! Har läkaren inget bra att komma med så vet jag ju det! Den stora moderns oro är befogad och hon är omtänksam och jag borde följa det rådet för att se om det inte går att göra något ändå!

Det var därför som jag tänkte att dessa drömmar var bra för människor i slutskedet för dem är konstiga och ibland börjar man tänka på religion eftersom man inte har något att jämföra med vad det gäller den stora modern! Kristna var däremot inte av den idén! Dem kristna kanske inte visste att jag egentligen är dödssjuk och bara ville ha det bra i det sista innan jag gick till tandläkaren och kanske dog hos tandläkaren. Att detta är lika konstigt för mig som det är för dem! Att jag valde att framföra detta med mig och alla andras död och inte för att konkurrera med Jesus!

Men oftast brukar funderingarna lätta i drömmarna! Jag undrar aldrig något där eftersom man aldrig behöver veta något! Ja, det blir ju lite charmigt med att han har en familjeägd cykelhandel i drömmen men i drömmen så undrade jag aldrig! Vi barn lekte och hade det kul och han var snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0