Tandläkarskräcken och diskussionen

Jag och några kompisar konstruerar ju en hemsida som jag visade här!

Vi killar är bra kompisar och man kan därför föra fram sådant som tandläkarskräck! Den ena är datatekniker och den andre är utbildad inom psykologi som jag.

Min kompis som pluggat psykologi hade en bra tanke om att föra upp allt positivt och negativt på en tavla och därefter fatta beslutet om att gå till tandläkaren.

Min andra kompis menade att man kanske inte behöver vara död och därefter så berättade han (något senare) att bullemiker har dåliga tander och får sätta in fasad i munnen och alla dessa dör ju inte på grund av tandläkaren.

Det jag kom fram till var att om Pengar inte var några bekymmer så skulle jag gå på en gång! För pengar i kombination med frånvaro blir extremt kostsamt! Just detta är därför haken med tandläkaren. Min fruktan och oro kan alltid koncentrera sig på kostnaden samt att jag vill leva lite längre och få uppleva något roligt innan jag dör.

Jag berättade också om drömmen om dödsriket och att jag oroade mig för att hamna där! Min psykologkompis tyckte däremot att det lät kul att hamna där i det dödsriket! Han menade dessutom att man nog aldrig känner sig som klar med livet för det finns nog alltid mer att uppleva.


Tja, drömmen i sig själv är inte så hemsk!

Drömmen är så här:

Jag får förklarat för mig i början av drömmen att jag befinner mig på resa genom dödsriket vilket är gamla stan i Stockholm. Där möter jag flickan jag kände som 6 åring (har glömt den rätta åldern men vi är 6 år i berättelsen) och vi leker tillsammans bland gränderna och hoppar från hustak till hustak. Hon är lycklig och jag kommer inte ihåg i drömmen att hon är död. Inne på cykelhandeln lagar den som tar hand om henne cyklar. Han är en mycket trevlig kille och företaget är familjeägt. Som vuxen förstår man att han är en sådan där bra kille som tar väl hand om flickan! Han bryr sig inte om vad hon gör för hon får göra som hon vill. Han är en gladlynt kille och vi barn tycker att allt är roligt.

Jag vaknar något senare och förfäras över att jag drömt om just den flickan och att jag drömt om dödsriket! Jag säger först inget om drömmen eftersom den skrämmer mig men jag berättar om drömmen något senare för en kompis. Det hemskare med dessa drömmar är att dem påstår sig vara utomjordiska och att det därför sker en massa hemskt kring drömmarna. Min faster dog hastigt vid tiden för drömmen. Hon hade varit sjuk i 10 år där läkarna inte hittat felet med henne. Och idag när jag frågade min kompis om hans döda kompis som dött av visdomstanden så berättade han att det var hans granne som dött! En av mina utomjordiska drömmar var om en granne och det upplevs därför som att tiden accelererar för att gå till tandläkaren var gång jag får mer information.

Det är det utomjordiska skeppets matematiker tillsammans med läkaren som ägnar sig åt sådant. Den stora modern vill att jag besöker tandläkaren eller läkare och kanske menar hon att jag annars är död! Min faster och min kompis, bekant dog helt eneklt enligt drömmen i mitt ställe! För jag kan överleva och dessa jag mötte i dödsriket är dem som dog. För då kan jag fortfarande överleva! Kusliga tanke!

(Skillnaden på att den stora modern säger så här till mig och att en vanlig person gjorde på ett liknande sätt är att den stora modern är så många individer som tänker för att detta skall upplevas på ett speciellt sätt så att hon inte blir föraktfull)

Det mer kusliga är att flickan uppstod i drömmen och var så verklig och levande samt att hon inte visste vem hon var hos när hon var hos cyckelhandlaren.

Man tycker verkligen om den stora modern på skeppet i en värld som är som vår! För sådant saknar vi i världen! Det är just sådant jag också hittar här hos mina kompisar.

Svårt det här eftersom jag hela tiden tänker mig som död ifall jag besöker sjukhuset och tandläkaren. Sådant får mig alltid till att inte gå dit. Men jag oroar mig för fullt för att dö och vet att det kanske är den sista tiden jag har nu.

Mina kompisar kom däremot med bra idéer vilka jag skall försöka med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0