Tandläkarskräck och dödsskräck


Vad tycker jag om Godnatt! För jag har ju också varit student länge på grund av alla bekymmer som varit kring mig!

Jag tänker på killen som var min kompis bekant! Han drog ut en visdomstand och tandläkaren hade ingen dyster prognos för honom. Han dog och jag skulle aldrig säga ett föraktfullt Godnatt i ett sådant läge! Däremot kan jag tycka att döden är besvärlig! För man vill ju inte dö och när man får reda på att för exempel ens faster dött hastigt så blir man betryck och ledsen!

Men jag har svårt med min tandläkarskräck! Allt sådant som har med tandläkares sätt att vara brukar få mig till att må dåligt! För tänk er, tandläkare säger ofta: Jag ger dig inte mycket möjlighet att klara detta, vem skall jag vända mig till ifall du dör?


Men drömmarna om det utomjordiska skeppet menar att jag borde uppsöka en läkare innan jag hamnar i dösriket vilket skeppet menar är diskutabelt om det finns och om det finns så är det barnens dödsrike eftersom barnen inte fick något liv! För som ni förstår med att dödsriket är en cykelhandel i Gamla stan Stockholm för ett utomjordiskt slagskepp flera miljoner ljusår bort! För det förstår jag vad skeppet menar.

Men om ni läser min blogg så förstår ni ju varför! För inte vill ni själva dö heller? För även om ni har en tro och allt detta så är döden utöver tro och existens.

Vad skall jag göra? Denna oro är påfrestande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0