Psykologin och fobier

Psykologin och fobier
Tja, tandläkarskräck är en fobi och en oro!
Jag har ju själv läst på psykologprogrammet, vad tycker man om oro där? Tråkigt, man vill helst hitta en egen sjukdom på en patient så som Freud gjorde och så kan man sätta sitt namn på sjukdomen och så blir man berömd! Oro, fast att den ibland är ytterst dålig är inte lika intressant! Därefter så har oftast psykologer svårt med den existentiella tanken om ett utomjordiskt rymdskepp och döden och den stora modern osv som jag beskriver.... Tja, psykologin behöver inte dem kristna oroa sig för alls för psykologin menar att alla former av övernaturligt är en bluff! Frågan är ju endast hur jag bluffade med drömmen när min faster dog, jag hade kanske hemliga kontakter som i förväg visste om min fasters död också!
Psykologin skulle egentligen behöva ägna sig mer åt det existentiella tanken än åt alla dessa supersjukdomar som påstås finnas i psykologins värld! För skulle jag säga på psykologprogrammet som student att jag led av odontofobi så skulla alla sucka av tristess! Men om jag därefter dör av det så vill oftast psykologerna framhålla hur bra det är med psykologin! Men säger man då: Många dör ju faktiskt på grund av att tandläkaren gör fel vid utdragningen av tanden och att oroa sig för att dö kan ju inte egentligen vara så fobiskt! Då blir det bara 100 bortförklaringar om att livet är farligt att leva och att man får se hur det blir osv...
Detta däremot är min blogg om tandläkarskräck! Den är fylld av skräck och övernaturliga drömmar och upplevelser! Jag kan inte därefter förklara hur ett utomjordiskt rymdskepp gör 100 ljusår bort eller hur det kan fungera så och om jag verkligen kommer att dö osv... Det är egentligen svåra förklaringar, det jag akn göra är att beskriva min oro för er och se om ni upplever detsamma!
Läs nu om mina drömmar och min poesi och om min oro! Ha det kul och skräckfyllt!
Tja, tandläkarskräck är en fobi och en oro!

Jag har ju själv läst på psykologprogrammet, vad tycker man om oro där? Tråkigt, man vill helst hitta en egen sjukdom på en patient så som Freud gjorde och så kan man sätta sitt namn på sjukdomen och så blir man berömd! Oro, fast att den ibland är ytterst dålig är inte lika intressant som svåra sjukdomar! Därefter så har oftast psykologer svårt med den existentiella tanken om ett utomjordiskt rymdskepp och döden och den stora modern osv som jag beskriver.... Tja, psykologin behöver inte dem kristna oroa sig för alls för psykologin menar att alla former av övernaturligt är en bluff! Frågan är ju endast hur jag bluffade med drömmen när min faster dog, jag hade kanske hemliga kontakter som i förväg visste om min fasters död också!

Psykologin skulle egentligen behöva ägna sig mer åt det existentiella tanken än åt alla dessa supersjukdomar som påstås finnas i psykologins värld! För skulle jag säga på psykologprogrammet som student att jag led av odontofobi så skulla alla sucka av tristess! Men om jag därefter dör av det så vill oftast psykologerna framhålla hur bra det är med psykologin! Men säger man då: Många dör ju faktiskt på grund av att tandläkaren gör fel vid utdragningen av tanden och att oroa sig för att dö kan ju inte egentligen vara så fobiskt! Då blir det bara 100 bortförklaringar om att livet är farligt att leva och att man får se hur det blir osv...

Detta däremot är min blogg om tandläkarskräck! Den är fylld av skräck och övernaturliga drömmar och upplevelser! Jag kan inte därefter förklara hur ett utomjordiskt rymdskepp gör så 100 ljusår bort eller hur det kan fungera så och om jag verkligen kommer att dö osv... Det är egentligen svåra förklaringar, det jag kan göra är att beskriva min oro för er och se om ni upplever detsamma!

Läs nu om mina drömmar och min poesi och om min oro! Ha det kul och skräckfyllt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0