Oro inför tandläkare och döden!

Vissa tycker att just detta i Bibeln gör den sämre eftersom detta uttrycker ett tvivel inför himlens existens:
'MIN GUD, MIN GUD, VARFÖR HAR DU ÖVERGIVIT MIG'? (Eloi, Eloi, lema sabaktani?)

Jag däremot anser att uttrycket är bra eftersom jag tänker att allt levande nog upplever detta när det funderar över sitt egna upphörande av att vara.


Inte för att jag är religiös i den betydelsen att jag kan jämföras med andra religiösa men jag skulle kunna beskrivas mig som troende på mina egna drömmar. Jag minns till och med att jag när jag var 5 -6 år gammal kom in till mina föräldrar och sa: Jag tror att jag är en utomjording. Jag simmade in i ägget och fick se ut som en människa efter det!

Min pappa tänkte i psykologiska termer och anklagade därefter min mor för brister i sitt föräldraskap medan min mor sa något konstigt: Tänk om det är som han säger! Sådana uttryck fick min pappa att skaka på huvudet och klanka ner på min mammas kön: Ni kvinnor och fantasier!

Anledningen till detta var att drömmarna för mig var högst verkliga! Drömmar om små gröna män om ni så vill! För att lätta min oro inför tandläkare och döden så tänker jag här beskriva dessa drömmar (lite enkelt) och hur jag kunde tro på något sådant när jag var i den åldern.

Drömmarna var att ett stort skepp talade till mig! Detta skepp är ett mycket fruktat skepp i Universum. Alla är kvinnor på skeppet och den mest betydande kvinnan hade sett mig! Hon behandlade mig som sin egen och var mycket trevlig och snäll mot mig! Hon var mycket farlig och utanför skeppet så fick jag se hur skeppet utplånade hela kulturer och koloniserade deras planeter. Den jag fick bäst kontak med var psykologen eller psykologteamet vilka tillsammans med läkarteamet upprätthåller kontakten vilken görs genom att en sond finns inom mig vilken sänder ut små elektriska impulser vilka styr synapserna i hjärnan. En sond liten som ett maskhål där skeppet överbryggar tid och rum mellan oss och skeppet.

Allt detta med att en sådan mäktig kvinna och att hon som var så snäll mot mig och behandlade mig så bra gjorde så att jag trodde att jag kanske kom därifrån och själva tanken om en form av odödlighet som att vara en del av en kultur vars slagskepp besegrade allt var också rolig! För när man är liten så blir man imponerad av allt det mäktiga som finns omkring det mäktiga, helst som pojke.

Men som jag skrev: Drömmen beskrev att jag var på resa genom dödsriket och att dödsriket var Gamla stan i Stockholm. Sådant får mig till att tolka att det inte finns något liv efter döden! För varför skulle dödsriket se ut så enligt ett skepp som kommer kanske flera miljoner ljusår bort från oss? Kanske för att skeppet menar att sådant som dödsriket tråkigt nog inte finns? Är man död så är man död! Detta tillsammans med att jag inte visste att min faster var död i nästan samma stund som drömmarna kom gör dem mer verkliga. Det var förvisso inte min faster som visade runt mig i dödsriket utan en flicka som dog som barn som jag kände när jag var liten, men detta att min faster var död och att jag befann mig i dödsriket var högst oroande.

Detta med oro är på följande vis: Först oroar man sig inte! Sådant som döden ligger långt bort. Man vill först få det av livet som man vill ha! Därefter så kan man gå till tandläkaren hur mycket som helst och dö varenda en dag om så vill sig! Men oftast så får man inte det man söker! Man kanske önskar att man hade ett roligare sexliv eller man kanske önskade att man hade mer av framgång ekonomiskt i livet eller kanske så önskar man att man hade både framgång inom sex och pengar samtidigt.

Jag för exempel ser något sådär bra ut! Det jag önskar ibland är att tjejer var bättre på att ta för sig! Tjejer har alltid en tendens att hur man än ser ut så skall man vara med i spelet utnyttjare - utnyttjad! Jag tycker spelet är lite tråkigt eftersom jag som kille alltid skall vara den som utnyttjar och tjejen skall vara den utnyttjade. Nu är väl ordet utnyttja lite tråkigt men vi skulle kunna använda ordet initiativ! Inte för att jag klandrar tjejer för detta men vår norm i vårt samhälle är att tjejen skall vara nätt och söt och killen är robust och tar vildsint för sig av kvinnorna: Caveman style! Men det hade varit roligt om det var tvärtom! Visst, så hade det inte varit roligt med tvärtom om man var ett barn som inte kan försvara sig mot den vuxne, men som vuxen så skulle det varit roligt att tjejen var sådana. Vissa rockartister menar till och med att så är fallet med tjejer för dem! Att tjejerna drar av dem brallorna osv när tjejerna är i grupp. Förvisso råkade jag ut för en gång att 10 stycken småflickor ville att jag skulle köpa sprit till dem och därför betedde sig så på ett liknande sätt. Det var förvisso förfärligt eftersom dem var små och unga tyckte jag men man upplever sig som kille uppskattad och det gör en glad. Inte för att flickorna drog av mig brallorna eller gjorde något sådant men alla tjejerna var excalterade eftersom dem lyckats tvinga upp mig som kille mot ett hörn där dem som så många flickor var starkare än killen.


Så, tillbaka till tandläkaren nu! Varför går jag då inte till tandläkaren nu? Varför sitta här och oroa sig? Jo, jag har egentligen inte råd och jag kommer att få vara borta en hel del eftersom jag antagligen kommer (ifall jag överlever) behöva göra en del operationer osv... Tandläkaren kommer säkert vara sur och vresig mot mig, kanske förmana mig och skälla på mig! Jag kommer att känna mig dum och ledsen i kontakten med tandläkaren och det till ett pris av kanske 30 000 kr. Min oro inför döden kommer dessutom att stiga när jag väl skall genomföra alla dessa (kanske) operationer.

Dessutom tänker jag, har jag nu gjort allt i mitt liv? Om jag väntade lite så kanske det där skulle ske som jag önskat kunde ske! Sådant som gör mig lycklig!

Men orolig är jag efter min kompis, kompis död i tandläkarstolen. Stackars, stackars han och hans familj och dotter!


Det är svårt, men när väl oron har startat så kan sådan oro existera ett tag för att sedan försvinna! Dessutom, det finns ju många andra sätt att dö också men just denna oro tycks ta över alla annan död som kan ske eftersom den koncentrerar sig på något som kan ske och som jag tänker är en risk att det sker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0